понеділок, 4 вересня 2023 р.

ВИСНОВОК про самооцінювання освітніх та управлінських процесів у Гермаківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

ВИСНОВОК

про самооцінювання освітніх та управлінських процесів

у Гермаківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

 

    Результати вивчення і самооцінювання  освітніх та управлінських процесів, напрацювання рекомендацій щодо вдосконалення якості освітнього процесу в  Гермаківській ЗОШ І-ІІІ ступенів вперше проведено професіоналами  експертної групи за сприяння Державної служби якості освіти у Тернопільській області з 01.03.2023  по 20.06.2023 рокуРобочою групою здійснено об’єктивне оцінювання та спільне розуміння важливості забезпечення якісної освітньої діяльності, що допомагає надавати якісні освітні послуги, активно залучати до цього батьків та громаду, що сприяє формуванню партнерства і взаємодії у сфері освіти, як один із ключових факторів розбудови її якості.


   Гермаківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. знаходиться у комунальній власності  Іване-Пустенської сільської ради Тернопільської області (далі – заклад освіти) та розташована у селі Гермаківка  Чортківського району Тернопільської області.

   Впродовж трьох останніх навчальних років спостерігається тенденція до зменшення кількості здобувачів освіти: 2020/2021 н.р. - 150, 2021/2022 н.р.- 136, 2022/2023 н.р. - 132. Керівник ЗО, ЗУЛЯК Галина Василівна, перебуває на посаді з 2021 року за результатами конкурсного відбору.

   Комплектування класів закладу відбувається з урахуванням кількості здобувачів освіти, функціонують 11 повних класів, працюють 23 педагогічних працівників, педагоги-організатори,  бібліотекар, психолог (увільнений від роботи на час проходження ним військової служби) та 11 працівників молодшого обслуговуючого персоналу. Середня наповнюваність класів – 12 учнів.

 

Освітнє середовище.

Досягнення закладу освіти:

   За результатами спостереження, анкетування та інтерв’ювання можна зробити висновок про створення у ЗО безпечних умов для учасників освітнього процесу: облаштування території та розташування приміщень є безпечними та комфортними. 73% опитаних батьків та 78 % опитаних учнів оцінили облаштування території навколо школи на «відмінно», а 27% батьків та 22 % учнів – на «добре». Зокрема встановлено, що територія школи недоступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів. Територія частково огороджена, приміщення чисті та охайні. Заклад освіти - трьохповерхова будівля, де навчаються 1-11 класи. Проєктна потужність школи - 450 місць. У приміщення ЗО допускаються виключно учасники освітнього процесу. На входах завжди є чергові працівники . На території школи виокремлено фізкультурно-спортивну та господарську зони. Фізкультурно-спортивна зона має футбольне поле, необхідні гімнастичні споруди, яму для стрибків в довжину.

   Упродовж трьох останніх років вжито заходів щодо енергозбереження та забезпечення комфортного повітряно-теплового режиму. Усі вікна енергозберігаючі, прокладено нову теплотрасу, зроблений капітальний ремонт внутрішньої системи опалення, працює автономна котельня. За результатами анкетування 85,5% опитаних учнів та 86,5% опитаних батьків оцінюють температурний режим у школі на «відмінно», 14,5% учнів і 13,5% батьків – «добре», що підтверджується і спостереженням. Також 89% опитаних учнів і 86,2% опитаних батьків оцінили чистоту навчальних приміщень на «відмінно», 11% учнів і 13,8% батьків – «добре».

   У приміщенні школи облаштовано туалетні кімнати для хлопців (на І поверсі) та дівчат ( на ІІ поверсі), закриті кабінки для працівників закладу, що забезпечені всім необхідним: для миття рук підведена холодна вода, наявні по 2 рукомийники у кожному. Також на території школи відремонтовано та працюють у належному стані  надвірні туалети.

   Для забезпечення питного режиму на час карантину питний режим кожним учнем  дотримувався індивідуально, відповідно до вимог здійснення протиепідемічних заходів. Наявні антисептичні засоби.

        Також укладено угоди про організацію харчування, обслуговування будівлі та прилеглих територій закладу освіти (дератизація, вивіз сміття, інтернет-підключення), медичне обслуговування учасників освітнього процесу.

    При проєктній потужності закладу освіти  на 450 осіб у ньому на кінець 2022/2023 н.р. навчається 130 учнів. Це дозволяє забезпечити оптимальні умови для організації освітнього процесу, відпочинку, харчування учнів. Комплектування класів  закладу освіти відбувається з урахуванням кількості здобувачів освіти. У ЗО наявні всі необхідні для реалізації освітньої програми функціональні приміщення, оформлення яких поєднує навчально-пізнавальну, мотивуючу, розвивальну складові.

     Навчальні кабінети початкових класів розміщені на першому поверсі школи і є непрохідними. Всі кабінети початкової школи забезпечені ноутбуками, відповідними меблями, необхідними дидактичними матеріалами. У 1 класі встановлено проектор та екран.

   У ЗО створено вільний інформаційний простір: забезпечено бездротовий доступ до Інтернету, швидкість якого – від 30 до 100 Мбіт/с. Наявний окремий Wi-Fi для пристроїв, що використовуються в освітньому процесі. Навчальні кабінети достатньо обладнані засобами навчання для виконання відповідної навчальної програми. На кінець н.р. проведено кабельний інтернет в укриття. Всі педагогічні працівники забезпечені ноутбуками. Але, незважаючи на те, що у ЗО є достатньо мультимедійного обладнання, комп'ютерної техніки, наочності, підключено мережу Інтернет, лише близько половини опитаних учнів (46%) підтвердили використання інформаційно-комп’ютерних технологій (далі – ІКТ) під час навчання та в позаурочних заходах.

   Здобувачі освіти та працівники ЗО обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Цьому також сприяє створення в школі класу безпеки, де проводяться заходи щодо збереження життя і здоровя учнів. Спостереження за навчальними заняттями показали, що вчителі проводять інструктажі переважно перед виконанням лабораторних та практичних завдань. 78,6% опитаних учнів вказали, що учителі та керівництво ЗО регулярно інформують їх з питань безпеки життєдіяльності. Усі педагогічні працівники ЗО та адміністрація в інтерв’ю підтвердили, що медичним працівником закладу проводяться навчання/інструктажі з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу. За результатами спостереження за освітнім середовищем встановлено, що у навчальних кабінетах підвищеного ризику(хімії, фізики, майстерні, інформатики) та перед входом до спортивної зали оприлюднено правила поведінки під час навчальних занять. На кожному поверсі школи розміщено план евакуації, номери телефонів екстрених служб. Також наявні інформаційні куточки з короткими правилами поведінки, інформацією про засоби, які можуть врятувати життя: «Куточок цивільного захисту», «Пожежна безпека». За результатами анкетування усі педагогічні працівники підтвердили, що у ЗО розроблений алгоритм дій у разі нещасного випадку з учасниками освітнього процесу. Під час вивчення документації з’ясовано, що нещасних випадків у ЗО не зафіксовано.

   Організація харчування учнів здійснюється відповідно до вимог і на належному рівні. Учні 1-4 класів та учні пільгових категорій харчуються безкоштовно. Організація харчування у ЗО сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти. У їдальні на інформаційному стенді розміщено перспективне та щоденне меню.  84% опитаних батьків вказали, що їхні діти завжди харчуються у ЗО. 94,5% опитаних педагогічних працівників задоволені умовами організації харчування. Переважна більшість опитаних учнів (76,5%) вважають, що їжа у шкільній їдальні є смачною і корисною. 89% опитаних батьків, діти яких харчуються у шкільній їдальні, теж задоволені якістю шкільного харчування.

   Переважна більшість здобувачів освіти та їхні батьки проінформовані ЗО  щодо безпечного використання мережі Інтернет. За результатами анкетування 78% опитаних батьків стверджують, що з ними проводиться робота щодо безпечного використання мережі Інтернет та попередження кібербулінгу. Те, що у ЗО проводяться відповідне інформування, підтвердили і 89,5% опитаних учнів.

   У даному закладі освіти проводяться заходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників: діагностика учнів, налагодження доброзичливої атмосфери підтримки, співпраці педагогів між собою та батьками, консультування тощо. За результатами анкетування 85,6% опитаних батьків вказали, що у їхніх дітей ніколи не виникало проблем з адаптацією у школі. 93% опитаних педагогічних працівників погоджуються з тим, що у ЗО застосовуються заходи, що допомагають адаптуватися до змін умов праці. За підсумками інтерв’ю із заступником керівника та із педагогами-організаторами з’ясовано, що під час першого року роботи молодих вчителів у школі організовується педагогічне наставництво та психологічний супровід адаптації молодих спеціалістів.

   У ЗО розроблено, затверджено та оприлюднено на вебсайті такі документи: план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗО; порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗО та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування), тематичний розділ «STOP БУЛІНГ». До реалізації заходів Плану залучаються усі учасники освітнього процесу. Психологічна служба ЗО проводить системну роботу з запобігання проявам булінгу: проводяться анкетування, індивідуальні бесіди, тренінги тощо. За результатами вивчення документації виявлено, що випадків булінгу у школі не було, а переважна більшість здобувачів освіти (82%) та всі педагогічні працівники вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним. У школі працює кабінет психолога, куди за потреби може звернутися будь-який учень за допомогою. Переважна більшість опитаних батьків (76,8%) зазначили, що їхні діти охоче та з радістю йдуть до школи. Правила поведінки учасників освітнього процесу ЗО забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини; вони оприлюднені на вебсайті закладу освіти та розміщені на стендах, що формує позитивну мотивацію у поведінці учасників освітнього процесу. Результати анкетування показали, що всі опитані учасники освітнього процесу ознайомлені із правилами поведінки у ЗО та дотримуються їх, а лідер учнівського самоврядування в інтерв’ю вказала, що правила поведінки розроблені спільно з учасниками освітнього процесу. В школі щорічно проводиться місячник правових знань «Підліток і закон».

   За результатами спостереження за освітнім середовищем встановлено, що приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування. Зокрема, в одному із входів забезпечено безбар’єрний доступ (відсутність порогу), на сходових клітках – кольорове маркування, встановлено пандус.

  Результати вивчення документації показали, що у закладі освіти заступницею директорки школи з виховної роботи ГАВРИЛЮК Галиною Йосипівною здійснюється постійний (щоденний) контроль, аналіз причин відсутності здобувачів освіти, вживаються відповідні заходи (працює Рада профілактики, видаються аналітичні накази). Учні не відвідують заняття лише через поважні причини та/або через хворобу, ïx чисельність незначна.

   Освітнє середовище ЗО формує навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти. Спостереження за освітнім середовищем показало, що у ЗО є такі тематичні куточки «Основи здоров’я», «Правила поведінки у шкільній їдальні», «Як правильно мити руки», «Правила поведінки в укритті», «Санітарний бюлетень», «Чистота – наше здоров’я». Знати норми і правила поведінки в природі, гуманно ставитись до неї мотивують такі осередки: «Екологія і ми», «Червона книга України». У ході вивчення документації та інтерв’ю з лідером учнівського самоврядування з’ясовано, що в закладі освіти проводився  Всеукраїнський місячник «Спорт для всіх - спільна турбота», учні беруть участь у туристичних змаганнях Борщівщини серед школярів, у спортивних іграх для школярів Іване-Пустенської громади, у Всеукраїнському конкурсі «Земля - наш спільний дім». У закладі освіти проводиться щорічна Всеукраїнська акція з благоустрою «За чисте довкілля». Освітнє середовище школи мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Простір закладу містить елементи, осередки, що зацікавлюють здобувачів освіти до пізнавальної діяльності:візуалізація на стінах (мотивуючі написи «Майбутнє залежить від того, що ти робиш сьогодні, «Ти ніколи не дізнаєшся на що ти здатний, поки не спробуєш», тощо), виставка учнівських робі «Краса України», оформлено стіну, на якій – портрети захисників України з нашого села. Також у школі створено капличку, біля якої відбувається щоденна молитва за українських воїнів. У фойє школи знаходиться пісочниця, яка сприяє психологічному розвантаженню учнів на перервах. На сходах – таблиця множення, назви частин мови. Назви найвідоміших творів. На другому поверсі створено зелений куток «Шкільне лісництво». Навколо школи цього року засаджено алею з троянд та туй.

    У закладі освіти наявна бібліотека, ресурси якої використовуються для навчальних занять. Однак для проведення масових позаурочних заходів приміщення потребує збільшення площі. 86,5% опитаних учнів зазначили, що відвідують шкільну бібліотеку для самопідготовки, консультацій, проектної роботи, 13,5 % - для отримання необхідно літератури та підручників.

Потреби у вдосконаленні освітнього середовища:

-облаштування фізкультурно-спортивної зони ЗО відповідно до вимог освітньої програми;

-облаштування безпечного ігрового майданчика для учнів 1-4 класів;

- облаштування на території ЗО зони відпочинку для учнів 5-11 класів;

- максимальне використання ІКТ під час проведення навчальних занять та у позаурочний час;

- харчоблок та обідня зала потребують капітального ремонту, сучасного обладнання та  нових меблів;

-  відсутнє стаціонарне гардеробне приміщення.

Рівні оцінювання за вимогами:

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та працідостатній;

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінаціїдостатній;

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору – достатній.

За напрямком 1: достатній рівень.

 

Система оцінювання здобувачів освіти.

Досягнення закладу освіти:

У ЗО забезпечено публічність інформації щодо критеріїв оцінювання (вебсайт закладу, стенд у коридорі на ІІ поверсі школи, у кожному класі), а правила і процедури оцінювання висвітлено у змісті освітньої програми. Питання оцінювання навчальних досягнень також неодноразово розглядалося на засіданнях педагогічної ради закладу. Усі опитані педпрацівники зазначили, що інформують учнів про критерії оцінювання навчальних досягнень, найбільше – на початку навчального року (83%) та перед вивченням кожної теми (88%). Інформування про критерії оцінювання також відзначили як учні, так і батьки: 80% учнів відповіли, що отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання, інші 20% отримують таку інформацію у разі звернення до вчителя; 78% опитаних батьків теж дали відповідь, що ознайомлені з критеріями оцінювання навчальних досягнень дітей.

95% вчителів зазначили, що під час оцінювання навчальних досягнень користуються рекомендаціями МОН, при цьому 55,5% адаптують критерії МОН до умов роботи закладу. Ще 8% відповіли, що розробляють власні критерії, в тому числі спільно з дітьми.

Що стосується справедливого оцінювання навчальних досягнень учнів, то у відповідях на запитання анкет 76,5% опитаних учнів вважають, що оцінювання результатів їхнього навчання у закладі освіти є справедливим і об’єктивним, це підтверджується також і аналогічними відповідями 75% опитаних батьків.

Спостереження за навчальними заняттями показало, що запроваджена у закладі освіти система оцінювання  не враховує всіх вимог компетентнісного підходу.

Педагоги надають здобувачам освіти час на обдумування відповіді, супроводжують відповіді учнів уточнювальними запитаннями, забезпечують зворотний зв'язок щодо якості виконання завдання, відзначають досягнення учнів та підтримують у них бажання навчатися. 50,8% опитаних учнів переконані, що у школі оцінювання їхніх навчальних досягнень відбувається з метою відстеження індивідуального прогресу, ще 49,2% - з метою визначення рівня знань, умінь і навичок. 89,5% опитаних учнів зазначили, що отримують від вчителів інформацію щодо визначення шляхів покращення результатів навчання та заохочення до подальшого навчання. З метою надання здобувачам освіти підтримки у їхньому навчанні педагогами проводяться індивідуальні та групові консультації. Учителі знаходять індивідуальний підхід до кожного учня, використовують сучасні прийоми та форми роботи для кращого засвоєння навчального матеріалу.

У ЗО розроблено та затверджено «Положення про моніторинг якості освітнього процесу», у якому передбачено основні напрями моніторингу. Питання моніторингів результатів навчання здобувачів освіти впродовж 2021-2023 років неодноразово розглядалися на засіданнях педагогічної ради: про моніторинг навчальних досягнень учнів, про стан викладання окремих навчальних предметів, про моніторинг дистанційного навчання, про стан викладання навчальних предметів НУШ. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування.

ЗО сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання: 85% опитаних учнів зазначили, що результати навчання залежать виключно від їхньої праці та наполегливості, менше половини (40,4%) – від мотивації батьків до навчання та від рівня викладання. 88,3% учнів відповідально ставляться до навчання, усвідомлюють його важливість для подальшого життя.

58% педпрацівників зазначили, що використовують на уроках прийоми самооцінювання, ще 42% - взаємне оцінювання. Однак результати спостережень за навчальними заняттями свідчать, що лише окремі вчителі використовують прийоми самооцінювання і взаємооцінювання.  

Потреби у вдосконаленні системи оцінювання здобувачів освіти:

-            спрямування системи оцінювання на оволодіння учнями ключовими компетентностями;

-            використання різнорівневих завдань та надання учням права самостійно обирати рівень контрольних та домашніх завдань;

-            впровадження прийомів формувального оцінювання;

-            використання гаджетів в освітньому процесі, зокрема для  користування LearningАpps.org, Kahoot, Plickers та інше;

-            присвячення більшої уваги формуванню навичок само- та взаємооцінювання здобувачами освіти.

 

Рівні оцінювання за вимогами:

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень – достатній рівень;

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти – достатній рівень;

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання – рівень, що вимагає покращення.

За напрямком 2: достатній рівень.

 

 

Педагогічна діяльність.

Досягнення закладу освіти:

У всіх учителів ЗО наявні програми та календарно-тематичні плани. КТП відповідають освітній програмі закладу, навчальним програмам, державним стандартам загальної середньої освіти. При розробці КТП усі опитані педагоги користуються рекомендаціями МОН; 54,5% використовують власний досвід; 45,5% - зразки, що пропонуються фаховими виданнями.

У ході роботи практично усі вчителі ЗО аналізують виконання календарно-тематичного планування за попередній рік і вносять корективи у КТП на наступний рік. При аналізі враховуються контингент і особливості класів, зміни в освітній програмі, враховуються умови роботи з використанням технологій дистанційного навчання. Втручання у процес розроблення КТП з боку керівництва не відчуває жоден педагог.

Переважна більшість вчителів використовують у своїй роботі під час проведення навчальних занять технології, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями. Відбувається розвиток насамперед таких компетентностей:  математична компетентність (не тільки на уроках математики), компетентності у галузях природничих наук, інформаційно-комунікаційна.

На відвіданих уроках меншою мірою спостерігався розвиток таких ключових компетентностей, як громадянська, культурна, екологічна компетентності, ініціативність та підприємливість, навчання впродовж життя.

Переважна більшість вчителів старшої школи (9-11 класи) добирають завдання з урахуванням підготовки до ЗНО.

У змісті домашніх завдань менше половини вчителів використовують завдання, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями.

За результатами спостереження за навчальними заняттями більшість учителів використовують зміст предмета для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку.

Усі вчителі забезпечені ноутбуками,що активно використовуються при проведенні навчальних занять та при створенні інформаційних ресурсів.

Педагогічні працівники ЗО забезпечують власний професійний розвиток, обираючи різні форми підвищення професійної кваліфікації (курси ІППО – 100%, самоосвіта – 88%, методичні семінари – 62%, тренінги, майстер-класи, вебінари – 57%, конференції – 42%, онлайн-курси – 44%). Що стосується тематики для професійного зростання за останні 5 років, педагоги найчастіше обирали методичні аспекти викладання предметів та курсів (98%), використання інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (88%), форми організації освітнього процесу (56%), психологічні особливості роботи зі здобувачами освіти різних вікових категорій (55%); лише 9% обирали організацію інклюзивної форми навчання.

63,5% опитаних учнів вважають, що їхня думка завжди і повною мірою враховується в освітньому процесі,  36,5% - враховується лише з окремих предметів.

У ЗО утворено Парламент учнівського самоврядування, представники якого залучаються до оформлення та дизайну навчальних кабінетів та інших приміщень, вибору тематики гуртків, організації дозвілля тощо.

За результатами спостереження за навчальними заняттями переважна більшість педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти, застосовують особистісно орієнтований підхід.

У ЗО налагоджено співпрацю з батьками. Співпраця відбувається у різних формах: класні збори, індивідуальні консультації, лекції, тренінги, майстер-класи, вайбер-групах, що сприяє налагодженню партнерських взаємин. Забезпечується зворотній зв'язок. Більшість батьків задоволені комунікацією між учасниками освітнього процесу.

Педагогічні працівники закладу освіти надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом.

91 % педагогів задоволені психологічним кліматом у ЗО та стверджують, що у школі створені всі умови для співпраці, 9% дали відповідь, що співпраця є переважно ситуативною.

     У ЗО розроблене та затверджене в установленому порядку Положення про дотримання принципів академічної доброчесності. 82,8% опитаних учнів вказують, що вчителі регулярно інформують їх про засади академічної доброчесності. Під час спостереження за проведенням навчальних занять відзначено, що більшість учителів інформують учнів про дотримання основних засад та принципів академічної доброчесності під час проведення  навчальних занять та у позаурочній діяльності.

   Потреби у вдосконаленні педагогічної діяльності педагогічних працівників:

-            застосування технології критичного мислення під час проведення навчальних занять;

-            детальне інформування учнів про правила дотримання академічної доброчесності.

Рівні оцінювання за вимогами:

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти – достатній;

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників – високий;

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти – достатній;

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності – достатній.

За напрямком 3: достатній рівень.

 

Управлінський процес.

Досягнення закладу освіти:

   Стратегія розвитку ЗО розроблена на 2021-2026 роки спрямована на підвищення якості освітньої діяльності, є чіткою і вимірюваною за кожним напрямом внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Річний план роботи ЗО реалізує стратегію розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній навчальний рік, враховує результати комплексного само оцінювання та освітню програму, до розроблення якого залучені керівництво та педагогічні працівники. Більше половини опитаних педагогічних працівників засвідчили, що залучалися до розроблення Стратегії розвитку (61,6%), річного плану роботи (94%) та освітньої програми закладу (88%). Результати вивчення документації (протоколи та рішення педагогічної ради, відповідні накази) показали, що діяльність педагогічної ради спрямована на реалізацію річного плану та стратегії розвитку закладу. Слід зазначити, що 68,9% опитаних педагогічних працівників вважають, що вони є активними у прийнятті рішень та що педагогічна рада закладу освіти функціонує системно. У закладі розроблено та оприлюднено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства.   Під час інтерв’ю з керівником з’ясовано, що у ЗО проведено самооцінювання якості освітньої діяльності, результати використані у щорічному звіті директора та оприлюднені на вебсайті ЗО. За результатами самооцінювання розроблено заходи з удосконалення освітніх та управлінських процесів. Важливим напрямом стратегії розвитку ЗО є формування безпечного, комфортного, сучасного та інклюзивного освітнього середовища. Керівництво закладу вживає заходів для створення належних умов діяльності: вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток. За результатами вивчення документації виявлено, що адміністрація щорічно подає засновнику пропозиції до запиту на фінансування освітнього процесу, звертається з клопотаннями про виділення коштів для облаштування території,  сучасного обладнання кабінетів, для обладнання закладу відповідно до вимог правил пожежної безпеки, для ремонту харчоблоку.

   Керівництво ЗО сприяє створенню психологічно комфортного середовища для здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу. 89% опитаних педагогічних працівників вважають, що між керівництвом та педпрацівниками налагоджено конструктивну співпрацю, 91% впевнені, що без побоювань можуть висловлювати власну думку, 92% запевнили, що розбіжності, які виникали між ними і керівництвом школи,вирішуються конструктивно. 88% опитаних учнів стверджують, що їм комфортно у школі та подобається там перебувати. Керівництво ЗО доступне для спілкування з учасниками освітнього процесу. 92% опитаних батьків підтвердили, що їм завжди вдається поспілкуватись з керівництвом та досягти взаєморозуміння. 89% педагогічних працівників та 91,5% опитаних учнів теж вважають, що керівництво ЗО відкрите для спілкування. Серед опитаних не було респондентів, які відповіли «ні». ЗО забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів. На вебсайті ЗО оприлюднено необхідну інформацію про діяльність відповідно до статті 30 Закону України «Про освіту», що вчасно оновлюється. Забезпечується розміщення та регулярне оновлення актуальної інформації для учасників освітнього процесу у розділах вебсайту: «Учням та батькам», «Життя школи». Хоча більше половини опитаних батьків (77%) вказали, що інформацію про діяльність ЗО отримують від класного керівника та на батьківських зборах.

У ЗО кадровий склад відповідає ліцензійним умовам. З 23  педагогічних  працівників 23 працюють за фахом. Вакансії у ЗО відсутні. У зв’язку із недостатністю освітньої субвенції, останнім часом керівництво не застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників відповідно до Положення про порядок преміювання працівників закладу та Положення про щорічну грошову винагороду працівникам закладу, що передбачено Колективним договором. Адміністрація ЗО сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.Усі опитані педагоги вказали, що у ЗО створені умови для постійного підвищення кваліфікації, позачергової атестації, добровільної сертифікації та нема жодних перешкод для їхнього професійного розвитку.

Переважна більшість опитаних учасників освітнього процесу (83% батьків, 81% учнів, 91% педагогічних працівників) вважають, що їхні права в ЗО не порушуються. Більшість опитаних батьків (66,5%) вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень. 89% педагогічних працівників вказали,що керівництво враховує їхні пропозиції щодо підвищення якості освітнього процесу. За результатами анкетування з’ясовано, що учні брали участь у оформленні та дизайні навчальних кабінетів (67 %), у виборі тематики гуртків (44%), у плануванні дозвілля (61%), в обговоренні режиму роботи школи (21%). Лідерка учнівського самоврядування у своєму інтерв’ю теж підтвердила, що керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні запитань щодо діяльності ЗО (проєктній роботі, організації волонтерської роботи, проведенні святкових заходів та конкурсів). За результатами вивчення документації, інтерв’ю із заступником керівника та представником учнівського самоврядування з’ясовано, що керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу,  спрямовані на розвиток закладу та участь у житті місцевої громади.

Режим роботи ЗО враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми та відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Переважна більшість опитаних батьків (82%) задоволені організацією освітнього процесу у школі. 79,7% опитаних учнів відповіли, що розклад занять їх задовольняє. 20% учнів відзначили перевантаження розкладу непотрібними предметами.

У закладі розроблено, погоджено педагогічною радою, затверджено директоркою та оприлюднено на сайті Положення про академічну доброчесність. В описі  внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу також передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності. Переважна більшість опитаних учнів (82,8%) та усі педагогічні працівники проінформовані про необхідність дотримуватись академічної доброчесності. Усі педагогічні працівники та учні за результатами анкетування дали відповідь, що керівництво ЗО забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування негативного ставлення до корупції(на уроках, позаурочних заходах, через електронні ресурси, бесіди).

Потреби у вдосконаленні управлінських процесів:

-     передбачення у стратегії ЗО перспективи функціонування та сталого розвитку  закладу освіти.

Рівні оцінювання за вимогами:

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань – достатній;

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних
норм –
достатній;

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників – високий;

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою – достатній;

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності – достатній.

За напрямком 4: достатній рівень.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар